GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LILLASYSTER!

Är det vi som har lov nu eller?!
Idag hade våran kära skola något vi kallar för Gambiadagen. Vi har ett samarbete med en by i Banjul och varje år har vi en dag som vi gör olika aktiviteter och samlar in pengar.
Och idag började vi dansare i aulan då vi skulle dansa afrikanskt på alla 3 gambia peppen. Innan vi några dansar,några trummare och en sångerska iväg på stan för att fixa ihop lite pengar. Tyvärr fick man ju inte vara inne på tex. krämaren eller nåt så det var ju as skön att stå ute, kommer va så sjuk imorgon! men vad gör man inte för att samla in pengar till sånt? man gör allt. När tiden var slut tog vi bussen till skolan och lämnade in våra 600 kr. föresten så lägger SIDA till 9kr för varje kr vi samlar in, så våran lilla grupp fick ihop 6000 för att dansa i 2 timmar typ. bra av oss tycker jag allt.
Sen åkte jag hem och packade, och sen hem till kga. Min lillasyster fyller år idag och jag hade lovat att komma men då kom jag på den brilijanta iden att lura både henne och mamma och säga att jag inte kunde komma, och det lyckades för när ebba öppnade dörren och såg mig så hon ut som ett stort frågetecken. Sen kom det lite folk hit och det var fika och mys, mycket härligt. men gud vad jag vill fylla år! GRATTIS LILLASYSTER


dansar för gambia: louise louise emma och jag (bild från louise)

vårat härliga gambiagäng! (bild från louise)

Sen nu sitter jag mamma och ebba här och kollar på film. Som nu är slut. Kan inte påstå att jag har kollat mycket utan har suttit och kollat på kläder och annat kul, är så sjukt taggad på ny stil, och det kommer jag få sakta men säkert. Inte direkt så att man har pengar så man kan köpa en helt ny garderob tyvärr..

Imorgon är det FN dagen i skolan, och då är det massa uppträdande (bla. från oss) och sen är det lov! helt underbart!
FÖRESTEN så var risbergska skolan med på tvärsnytt idag, eller dom hade filmat lite ute på stan när vi samla in pengar. Vi var med några små snuttar, det var ju lite kul i alla fall haha :)


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Poljubac
/e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0